Puterea cuvântului – Ce chemi, aia vine – II

Dacă ai ales să citești, acum știi că nu te poți sustrage schimbării pe care informația care urmează o va face în tine. Închipuie-ți că fiecare semnal (cuvânt spus, gândit, scris) declanșează (atrage) un răspuns. Unii numesc asta Legea Atracției. Răspunsul este o energie de aceeași natură cu energia declanșatoare. Iar acum, această energie poate fi filtrată – refuzată, amplificată, lăsată să treacă sau anihilată. Depinde de conștiința celui care ia contact cu semnalul.

Mai precis, procesul se desfășoară cam așa: semnalul îmi iese în cale. Îl decodific. Este, de pildă, o informație. În funcție de intenția mea (care, oricum este pozitivă) de a atrage atenția celorlalți, de a mă manifesta, de a chema la colaborare pro- sau contra sursei ori fenomenului, pot răspunde în mai multe feluri:

  • O ignor. Sigur că, chiar dacă am aruncat o privire asupra unui text, m-a ”amprentat” cu acea energie. Dar o las într-un registru periferic al emoțiilor, gândurilor și preocupările mele. Nu-i dau energie suplimentară. Ea va ”muri” de inaniție. Nicio altă undă de aceeași natură nu va mai rezona cu ea. Suprafața de undă se oprește la mine. Funcționez ca un Atenuator.
  • Rezonez cu ea. Intru în detalii, caut informații conexe, îmi adaptez cunoștințele, iau decizii. În acest fel, cresc energia informației. Devin un pol, un Rezonator, o sursă de energie. Firește, la nivel personal, o Invoc, deci o Invit. Evident, se va împlini.
  • O amplific. Pun un comentariu, o emoție, cer o acțiune, devin un factor activ și o dau mai departe. Și de data aceasta, mi-am luat-o. Am Invocat-o, am Invitat-o în viața mea. Mă pot aștepta la musafiri de aceeași natură. Nu sunt neapărat musafiri de natură materială, pot fi doar gânduri. Daca informația e negativă, vor fi aspura mea consecințe de aceeași natură: frici, frustrări, panică, deznădejde, gelozie, ură, sentimente de neputință, de pericol iminent… Dacă informația e pozitivă, voi avea parte de inimă ușoară, gânduri frumoase, clipe dulci, parteneri de călătorie aidoma mie…

Fiecare dintre noi, conștient sau nu, participă în acest mod la evoluția universală. Suntem conectați și nu ne putem sustrage energiilor. Poate fi naiv din partea mea, din partea ta, să credem că până și cele mai ascunse gânduri ale noastre nu au influență asupra noastră și a tuturor. Nimic nu le poate opri energia să se materializeze.

Cand deschid, dimineața, calculatorul, pe cronologia postărilor pe Facebook, o mulțime de cafele, de zâmbete, floricele și pisici mă întâmpină. Nu prea rezonez cu ele, mi s-au părut multă vreme chiar pierdere de timp… Dar, pe de altă parte, apar și postările ironice la adresa unuia sau altuia dintre politicieni ori întâmplări, mustind de ură, mânie, de frustrare. Și astea sunt pierdere de timp. Câtă vreme nu mă duc în locul politicienilor sau nu fac efectiv ceva constructiv, sunt doar un tribunist care fluieră, înjură și se bate până la sânge cu galeria adversă. În acest timp, jucătorii din teren își fac jocul,  banii, vacanțele, misiunea personală, concentrați pe viața și rezultatele lor. Dr. David R. Hawkins spune: ”Nu te implica într-o Cauză care nu este a ta”. Motivul e simplu: dacă nu e a ta, și nu poți face nimic, atunci nu amplifica efectele negative și nu le adu în viața ta. Dacă ceva te deranjează, construiește un grup, un organism, o entitate care poate materializa ideea în care tu crezi. Începe să clădești, prin cuvinte ziditoare, un nou pol de Putere.

Pentru cei care au urechi de auzit și sunt atenți la Cuvinte, le reamintesc pasajul: ”Cel ce binecuvântezi pe cei ce Te binecuvântează…” din liturghia ortodoxă un exemplu atât de grăitor de reciprocitate, de rezonanță, de cum funcționează treburile.

Din păcate, Puterea Cuvântului este ignorată. Dacă oamenii ar ști unde este, cu adevărat, Puterea lor, s-ar înfiora. Se uită la televizor, la profesioniști ai manipulării energiei emoționale și mentale și se miră de ce rezultatele din viața lor nu sunt cele dorite. Căci Puterea e la cine știe să dirijeze energia. Unii interpretează solo o melodie, alții în duet sau într-o orchestră, o piesă mai elaborată, unii fac parte din ansambluri mari, bine strunite, cu partituri serioase, de anvergură mare și impact impresionant, iar alții, cei mai mulți, se comportă ca niște emițătoare de unde sonore care nu fac decât un amalgam, un mare zgomot. Poate se cred pe o mare scenă. dar ei doar sunt la bâlci.

Dacă ai citit până aici, ai pierdut un drept. Din acest moment, nu mai ai dreptul să spui că nu știi. Acum știi că orice cuvânt rostit, scris, manipulat te afectează, îți afectează copiii, familia, rezultatele profesionale, și, în cercuri tot mai largi, comunitatea, umanitatea, Universul.

Deci, acum când ŞTII, în ce cuvinte alegi să gândești despre tine, despre ceilalți, despre întreaga Creaţie și să te exprimi? Mingea e în terenul tău. Tu eşti la pasă!

cap

Un gând despre „Puterea cuvântului – Ce chemi, aia vine – II

Lasă un răspuns

