Capcane

Fiecare dintre noi este înlănțuit în propriile capcane. Odată ce spargi cutia uneia, intri într-o capcană mai largă, a unei alte viziuni… în copilărie, apoi în adolescență, și tot așa, avem diferite convingeri despre tot ceea ce știm și ceea ce nu știm. Unele dintre ele ne forțează să stagnăm, ca niște cămăși de forță.
 Iată câteva:

Capcana timpului potrivit: Nu acum, ci altădată, mă mai gândesc și-mi aranjez treburile, ca să reușesc cu siguranță… Nu există un timp potrivit pentru ceva. Există un timp în care ești pregătit.

Capcana informațiilor (cu 3 variante): Mai studiez, trimite-mi mai multe informații despre asta… / Nimeni nu a auzit de chestia asta, deci nu poate fi adevărată…/ Toată lumea știe, deci e adevărat!

Capcana lipsei de libertate: Sunt obligat să stau în această situație, nu am alte opțiuni. (Nu-i adevărat, doar te concentrezi pe problemă, nu pe soluții alternative.)

Capcana inginerului: Trebuie să-i spun copilului meu tot ”adevărul” despre … persoana X, logic, doar trebuie să știe… E o bună metodă de a răni copilul pentru că am fost eu rănit de mama/tatăl/bunica etc. și de atransfera emoții negative în generații, mai departe…

Capcana lipsei de timp/bani: Nu am timp/bani să realizez visul acesta. Nu-i adevărat. Nu vrei cu adevărat să-l realizezi. Alții cum au putut? Caută exemple de persoane care au realizat cu mai puține resurse decât tine același lucru.

Capcana liderului bun: Eu sunt liderul, deci trebuie să mă pricep la toate. Nu, există alții pentru orice.

Lasă un răspuns

