IATA CUM TOTI AVEM DREPTATE…

Eram în Campania electorală, între turul unu și turul doi.
Mă întâlnesc cu o cunoștință și, din vorbă în vorbă, ajunge la… situația României și calea greșită pe care merge (cei care mă cunosc îndeaproape știu că eu evit subiectele politică, religie, sex, ca un om de lume veritabil). Și, ca un trăsnet, aud iar fatidica sentință: avem conducătorii pe care-i merităm, căci toți suntem la fel!
Această afirmație conține multe elemente neecologice, ba chiar manipulatoare, dar le discutăm cu altă ocazie. Sensul nerostit al celor spuse era, firește, de fapt, următorul:
Toți conducătorii noștri sunt…. ˂etichetă negativă˃
Toți suntem la fel… ˂adică, mă-nțelegi,… etichetă negativă˃
Noi toți, fiind… ˂nu-i așa, etichetă negativă˃, merităm să fim pedepsiți cu… conducătorii care sunt, și ei toți ˂etichetă negativă˃
Nu, eu nu sunt la fel ca mulți alții, dau eu să mă apăr… și, din fericire pentru ei, nici ei nu sunt ca mine…Dar doamna mea deja plecase, o lăsase… și plecase mulțumită că a avut o remarcă valoroasă în colțul străzii din Piața Unirii…
M-a urmărit această idee mai mult timp, căci o anume generalizare, poate chiar la nivelul unui popor ar fi posibilă: da, împărtășim anumite trăsături comune etc., dar, sincer, și în viața ta ai exemple de personaje cu care nu ai vrea sa fii asemănat, așa e?

De curând, într-un manual de psihologie, am găsit, în sfârșit, răspunsul liniștitor. Într-o definiție a personalității, cineva zicea:

Sunt adevărate simultan următoarele trei afirmații:
– Într-o oarecare măsură, Toți oamenii sunt la fel (wow!)
– Într-o oarecare măsură, Unii oameni sunt la fel cu alții (ok)
– Într-o oarecare măsură, Nici un om nu e la fel cu nimeni altul.

 

Cine caută, găsește! Acum mă simt împăcată cu toată lumea, căci există și operatori de excludere și de includere. Fiecare ia ce vrea. Ce banal…

Banal, dar aș fi vrut să fiu eu ăla care s-o spună atât de clar și simplu…
Și, ca să mai aduc un argument, ia să vedem câți suntem la fel cu surorile Ross, din filmul ce urmează (1944)… cine are răbdare, va ințelege ce vreau să spun…
http://thefunnypage.com/potato-sisters/

Lasă un răspuns

